Informacja o polityce przetwarzania danych osobowych

W celu dostarczania naszych usług wykorzystujemy pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies, opcjach wypisu oraz Twoich preferencjach kliknij tutaj Korzystanie z naszego serwisu internetowego traktowane jest jako zgoda na politykę przetwarzania danych osobowych.

+ -

Pomoc medyczna 24/7

Pomoc medyczna w nocy, w weekendy i święta!

Gdzie po pomoc medyczną?

Przestała działać (15.12.2023 r.) Teleplatforma Pierwszego Kontaktu Platforma, która funkcjonowała od czasu pandemii COVID-19.  Gdzie teraz pacjenci mogą znaleźć pomoc i informacje?

- Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ) jest czynna w dni powszednie w godz. 8.00-18.00. Przed wizytą należy się zarejestrować. W ramach POZ pacjent może odbyć konsultację osobistą - na miejscu w przychodni, poprosić o wizytę domową lub skonsultować się poprzez teleporadę.

- W godzinach od 18.00 do 8.00 oraz w soboty, niedziele i święta można uzyskać pomoc w przychodni, która funkcjonuje w ramach Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (NŚOZ). Pacjent ma możliwość uzyskania tu zarówno teleporady, jak i wizyty osobistej lub domowej.

- Całodobowo działają Szpitalne Oddziały Ratunkowe (SOR). Należy jednak pamiętać, że w SOR ratuje się ludzkie życie. Trafiają tam osoby z zawałami, udarami, ciężkimi urazami i z innymi poważnymi problemami zdrowotnymi. Nie należy zgłaszać się tam, gdy problem nie stanowi poważnego zagrożenia zdrowia lub życia, czyli np. z infekcją.

- Gdy życie nasze lub osób nam bliskich jest zagrożone, należy wezwać Zespół Ratownictwa Medycznego (ZRM) dzwoniąc na numer 999 lub 112.

- W razie wątpliwości czy potrzeby uzyskania informacji - gdzie szukać odpowiedniej dla nas pomocy - można zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP). Infolinia: 800 190 590 jest numerem wspólnym dla Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta.

Telefoniczna Informacja Pacjenta stanowi szybką, kompleksową i przejrzystą informację na temat funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Telefon 800 190 590 czynny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
W godzinach 8.00 - 18.00 można natomiast uzyskać informację o prawach pacjenta od konsultantów Rzecznika Praw Pacjenta, wybierając prefiks 2.

Źródło: https://www.gov.pl/