Zmniejsz czcionkęZmień rozmiar czcionkiZwiększ czcionkę Mapa strony

Strona główna

21.08.2018r.
Projekt, który wiele ułatwi pacjentom

Nie trzeba będzie przyjeżdżać do szpitala i stać w kolejce, by zarejestrować się do lekarza. Wyniki badań też odbierzemy przez internet, a mail lub sms powiadomi nas o zbliżającej się wizycie w gabinecie specjalisty. Stanie się to możliwe dzięki Projektowi „Informatyzacja oraz wdrażanie e-usług w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Łęcznej”. Jego bezpośrednim celem jest zapewnienie pacjentom szpitala dostępu do wysokiej jakości usług publicznych świadczonych droga elektroniczną.
Projekt, którego szpital zaczyna realizację finansowany jest z Regionalnego Program Operacyjny Województwa Lubelskiego 2014-2020 Działanie: 2.1: Cyfrowe Lubelskie z RPO w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość Projektu wynosi 3 236 145 zł, z czego dofinansowanie z EFRR to 2 749 677,74 zł. Pieniądze przeznaczone są na instalację, konfigurację i uruchomienie infrastruktury sprzętowej oraz oprogramowania i przeprowadzenia testów bezpieczeństwa.
Efektem tych działań będzie wprowadzenie e-usług w szpitalu w Łęcznej. Usprawni to obsługę pacjentów na etapie rejestracji, odbioru wyników badań, korzystania z dokumentacji medycznej.
Co konkretnie zyska pacjent?
E-rejestracja umożliwi pacjentom (za pomocą odpowiedniego formularza) samodzielną rejestrację lub/i zmianę terminu wizyty on-line do wybranej poradni.
E-badanie to e-usługa umożliwiająca przeglądanie wyników badań diagnostycznych pacjenta, przechowywanych w systemie medycznym placówki.
E-powiadomienia to usługa automatycznego powiadamiania pacjenta o następujących zdarzeniach:
- dostępności wyników badań
- zmiany godzin/terminu wizyty
- przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty
Powiadomienia przesyłane będą za pomocą wiadomości e-mail i /lub sms w zależności od preferencji użytkownika.
E-dokumentacja to usługa umożliwiająca pobieranie i przeglądanie dokumentacji medycznej pacjenta przechowywanej w systemie medycznym placówki. Dokumentacja będzie dostępna po zalogowaniu się na profilu pacjenta.
E-kolejka to usługa umożliwiająca sprawdzenie czasu oczekiwania i miejsca w kolejce do wybranego lekarza w poradni.
E-archiwum umożliwi pacjentowi dostęp do pełnej dokumentacji medycznej, w tym archiwalnej, zeskanowanej papierowej dokumentacji medycznej sporządzonej przed okresem wprowadzenia dokumentacji elektronicznej, zawierającej m.in. historię choroby, archiwalne wyniki badań diagnostycznych, karty zabiegowe, oświadczenia i skierowania.
Realizacja projektu potrwa do połowy 2019 r., co oznacza, że za niespełna rok pacjenci uzyskają pełny dostęp do e-usług w SP ZOZ w Łęcznej.